I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday 27 July 2012

Boleh murtad nyanyi lagu Matahariku?

Lagu ni sebenarnya merupakan salah satu favourite Daun juga bila pergi karaoke. Muzik nya besttt bangat.. dah bertahun nyanyi lagu ni. TAPI tak pernah perasan ada yang tak kena dengan lagu ni. Korang perasan tak apa yang tak kena dengan lagu ni?
Tertutup sudah pintu,
pintu hati ku,
yang pernah dibuka waktu,
hanya untuk mu.
Kini kau pergi,
dari hidup ku,
ku harus relakan mu,
walau aku tak mau.
Agak jelas ‘ku’ merujuk kepada si penyanyi lagu ini. Dan ‘mu’ merujuk pada Buah Hati si penyanyi. Penyanyi dalam rangkap ni rela dan reda, Buah Hati pergi tinggalkan dia. Katanya pintu hati dia yang dulu si Buah Hati yang buka dah tertutup bila si Buah Hati pergi dari hidup si penyanyi tersebut.
Berjuta warna pelangi,
didalam hati.
Sejenak luluh bergeming,
menjauh pergi.
Tak ada lagi,
cahaya suci,
semua nada beranjak,
aku terdiam sepi.
Da.. sudah.. luluh hati si penyanyi. Bak kata pepatah habis madu sepah dibuang. Meratap sedih si penyanyi. Dah tak ada cahaya lagi dalam hidup dia.
Dengarlah matahari ku,
suara tangisan ku,
ku bersedih,
kar’na panah cinta menusuk jantung ku.
Ucapkan matahari ku,
puisi tentang hidup ku,
tentang ku,
yang tak mampu,
menaklukkan waktu.
Humphhh! Kat sini yang tak kena. Matahariku? Matahari? Merujuk kepada siapa? Si Buah Hati? Hell no!! apahal penyanyi mengadu kat Matahari yang dia kena ‘dumped’?? Jadi, siapa Matahari ni??

Jom kita tengok siapa penyanyi lagu ni. Agnes Monica. Baik, di sini jelas si penyanyi ini bukan beragama Islam. Lalu apa agama yang dia anuti? Ya, Kristian! Jadi, siapa sebenarnya Matahari dalam lagu ini?

Daun ada video pengakuan seorang mantan biarawati dari Indonesia.

Mantan biarawati tersebut

Beliau dilahirkan memang dari keluarga Kristian tegar. Sejak dari kecil lagi beliau sudah dididik dengan ajaran Kristian. Dan di usia belasan tahun sudah dilatih untuk menjadi paderi muda (young sister). Dalam video tersebut, beliau mengaku yang kristianisasi merupakan agenda yang sangat dititik beratkan dan hangat dilakukan di Indonesia ketika ini (ketika beliau masih kristian dan mungkin sehingga kini). Mereka(penganut kristian) melakukan pelbagai cara untuk mengkristian kan orang Islam (orang sesat bagi penganut kristian). Dan teknik yang paling berkesan ialah dengan menggunakan umpan. Teknik yang diguna pakai sama seperti teknik untuk kita menangkap ayam.


 Gunakan dedak, campak di suatu kawasan, bila ayam dah penuh dan sibuk makan, secara perlahan ayam-ayam itu ditangkap. Ya, umat Islam sekarang diandaikan seperti ayam tersebut. Lagu ini Daun lihat mungkin salah satu ‘dedak’ untuk menggoyahkan iman orang Islam.
Dalam video tersebut lagi, mantan biarawati tersebut ada membincangkan tentang perayaan Hari Natal atau kita lebih ‘mesra’ dengan panggilan Christmas. Apa sebenarnya perayaan tersebut? Ada dua pendapat, pendapat pertama mengatakan perayaan tersebut adalah untuk mengingati lahirnya Jesus atau nabi Isa a.s. dan pendapat yang ke dua sebenarnya perayaan tersebut adalah untuk mengingati lahirnya Dewa Matahari. Mana timbulnya Dewa Matahari?
Perayaan Christmas itu ialah pada 25 Disember. Semua pun tahu bila. Dan tentu kita semua perasan apabila Christmas berlangsung, sebuah pohon (pokok cemara) akan dihiaskan.

pohon cemara yang dihias

 Nah, kalau perayaan Christmas itu untuk menyambut kelahiran nabi Isa a.s., mana datangnya pokok cemara? Walhal nabi Isa a.s lahir di Palestin. Dan sampai hari ini tak ada satu pun pokok cemara tumbuh di Palestin. Mana datangnya pokok cemara tersebut? Di sinilah kisah yang kebanyakan orang Kristian dan Islam tidak tahu.

Semuanya merupakan dakyah politik gereja Romawi ketika cuba menakluk Jerman. Persoalan diutarakan oleh Mantan Biarawati tersebut, “kenapa Jesus (Nabi Isa a.s) dikatakan lahir pada 25 Disember sedangkan dalam Bible tidak mengatakan begitu?mulai abad ke-5 perayaan Christmas baru dirayakan”. Katanya, semua ini merupakan alasan politik yang mana saat itu rakyat Romawi tidak mahu masuk Kristian kerana takut Perayaan Pora yang mereka sambut setiap 25 Disember untuk meraikan lahirnya Dewa Matahari dimansuhkan. Rentetan hal ini, Konstantin pada waktu itu mengatakan Jesus (Nabi Isa a.s.) lahir pada 25 Disember. Lantas rakyat Romawi membuat kesimpulan bahawa Jesus ialah anak Dewa Matahari. Dan hal ini dipersetujui Konstantin tersebut.
Dengarlah matahari ku,
suara tangisan ku,
ku bersedih,
kar’na panah cinta menusuk jantung ku.
Astaghfirullah, selama ini kita main nyanyi je lagu ini. Walhal dengan jelas lagu ini memberi reaksi seorang yang putus cinta menangisi dan meratapi kisah sedihnya kepada Tuhan Matahari! licik musuh-musuh Islam. Dengan senyap mereka cuba rosakkan akidah kita umat Islam. Ayuh bangkit dan sedar di mana duduk letak agama Islam sekarang. WE GOTTA DO SOMETHING BROTHERS!

“Maka sesiapa yang tidak percayakan kepada Taghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama) yang kukuh teguh,yang tidak akan terombak(putus). Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui”- surah al-Baqarah :: ayat 256

link video:

p.s. : Banyakkan beristighfar untuk mantapkan iman di dada!
“(Kata Nabi Hud) dan wahai kaumku! Mintalah ampun kepada Tuhan kamu, kemudian taubatlah kepada-Nya supaya Dia menghantarkan kepada kamu hujan lebat serta menambahkan kamu kekuatan di samping kekuatan kamu (yang sedia ada)”Surah Hud :: ayat 52

"Mata melihat, akal berfikir, iman tentukan"

4 comments:

  1. ak pon dulu suke lagu ni gak!..huwaa...tapi pasni da xnak nyanyi lg dh..thnx 4 de info achap! =)

    ReplyDelete
  2. thanks. minta disebarkan bagi mereka yang masih lagi tak perasan.. moga Allah beri petunjuk dan hidayah pada kita dlm usaha menegakkan yang benar.

    ReplyDelete
  3. suatu artikel yang menarik...kerana datang dari hati sanubari penulis artikel ini sendiri bagus suka baca...agak puitis tp ok x lah...janji tidak lari dari landasan yang ingin diketengahkan...teruskan dan istiqamah k....

    salam persahabatan yang tulus ikhlas,,,,i like it

    ReplyDelete
  4. salam persahabatan juga mselim3..

    ReplyDelete